Beneficii ale alergatului asupra sănătății

  • Blog

Alergarea este o formă populară de exerciții din mai multe motive. Nu este nevoie de un echipament complex și poate fi făcut aproape oriunde. Printre principalele beneficii ale alergatului se află una foarte importantă care este susținută de mulți experți și anume că îmbunătățește sănătatea inimii.

beneficiile alergatului frecvent

6 beneficii ale alergatului asupra sănătății

  • O mai bună sănătate cardiovasculară -Alergarea, sau joggingul, este unul dintre cele mai bune exerciții cardio pe care le poți face. Alergarea timp de cel puțin 10 minute pe zi vă poate reduce semnificativ riscul de boli cardiovasculare. Cei care aleargă își reduc la jumătate șansele de a muri din cauza bolilor de inimă.

De asemenea, scade și ritmul cardiac în repaus, adică numărul de bătăi ale inimii tale pe minut atunci când ești în repaus. Acesta este un indicator important al sănătății și al condiției fizice generale. Cu cât ritmul este mai mic, cu atât mai eficiente sunt bătăile inimii tale.

  • Dormi mai bine -Un somn de calitate este esențial pentru sănătatea corpului. Corpul tău se vindecă singur atunci când dormi, motiv pentru care te trezești odihnit. Dar încearcă să evitați să alergi prea târziu în timpul zilei. Acest lucru poate interfera cu cât de bine dormi noaptea.
  • Îmbunătățirea sănătății genunchilor și a spatelui -Un studiu efectuat pe 675 de maratoniști a constatat că aceștia au avut o rată de artrită mai mică decât alte persoane. Atât genunchii cât și spatele alergătorilor au fost afectat într-un pozitiv. Cu cât alergi mai mult, cu atât scad șansele de a avea probleme cu spatele pe măsură ce îmbătrânești.
  • Îmbunătățirea memoriei -Dacă constați că ai probleme cu memoria, începe să practici alergarea. Acesta va oferii beneficii creierului pe termen scurt și lung. Exercițiile aerobice îți ridică ritmul cardiac și te fac să transpiri. Acest lucru poate crește dimensiunea hipocampusului tău, partea creierului responsabilă de memorie și învățare.
  • Mai puține răceli -Dacă începi să te simțiți puțin cam stingherit, alergarea timp de 30 de minute poate declanșa sistemul imunitar pentru a te ajuta să te simți mai bine. Atunci când faci exerciții aerobice precum alergatul cel puțin 5 zile pe săptămână, reduci cu 43% șansele de infecții ale căilor respiratorii superioare.
  • O stare de spirit și o energie mai bună -Mulți oameni aleargă pentru că vor să se simtă mai bine. Exercițiile fizice ajută la îmbunătățirea dispoziției, a concentrării și a calității generale a vieții. Starea de efervescență a alergătorului este reală.

Merită să începi să alergi frecvent?

După cum ai citit în acest articol probabil realizezi că să începi să practici acest sport frecvent îți va face mult bine. Pentru a începe să te bucuri că mai repede beneficiile alergatului ar trebui să începi cât mai repede să faci asta. Nu îți pune singur bețe în roți cu scuze de genul: încep de luni, încep de mâine, nu am echipament, etc. Începe să faci asta de acum că odată ce ai început după o perioadă te vei întreba de ce nu ai început să faci asta mai repede.

Beneficii ale alergatului asupra sănătății